środa, 26 lutego 2014

Wilgotne ciasto z powidłami

Wilgotne ciasto z powidłami

 Ciasto z powidłami zostało skomponowane specjalnie do Nestea Zimowa Śliwka. 
 Nowy smak Nestea zainspirował mnie do zrobienia ciasta. Zima kojarzy mi się z ciepłą herbatką ( Nestea nadaje się doskonale ) , kominkiem i czymś pysznym jako dodatek. Dlatego postanowiłam zrobić ciasto. I to nie byle jakie, takie typowo zimowe, chociaż zimy za oknami brak. Wyraźna nuta cynamonu oraz śliwki dzięki połączeniu z Nestea daje nam pyszny smak, któremu nie można się oprzeć. Do tego ciasto jest tak jakby lekko wilgotne, przez co zajada się go jeszcze lepiej! Na pewno trafi na stałe do mojego repertuaru. Dzięki Nestea!

Składniki : 
  • 2 szklanki mąki,
  •  2 łyżeczki proszku do pieczenia, 
  • 1/2 szklanki cukru,
  •  4 łyżki miodu, 
  • 150ml Nestea Zimowa śliwka , 
  • 200g masła, 
  • 3 jajka, 
  • 3 łyżki kakao,
  • 3 łyżeczki cynamonu,
  • powidła śliwkowe.
  •  3 łyżki cukru pudru,
  • 1 łyżka wrzątku.

Przygotowanie : 
 Do rondelka wlej Nestea, dodaj pokrojone masło, kakao i miód. Postaw na wolnym ogniu do połączenia wszystkich składników i ostudź. Białka ubij na sztywną pianę.  Żółtka ubij na puszystą masę z cukrem. Partiami do masy żółtkowej dodawaj mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia i cynamonem. Wlej wcześniej przygotowaną masę kakaową z nestea. Połącz dokładnie składniki. Na koniec dodaj pianę i delikatnie połącz składniki. Ciasto wlej do formy wyłożonej papierem do pieczenia. Górę ciasta posmaruj powidłami. Piecz przez 1 godzinę w piekarniku nagrzanym do 180 stopni. 
Cukier puder wymieszaj z gorącym wrzątkiem. Lukrem posmaruj jeszcze ciepłe ciasto. 


3 komentarze:

  1. Ciekawy przepis z dodatkiem herbaty Nestea, już mi się podoba bo lubię smak śliwki.

    Pozdrawiam
    Ania

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawe ciast z Nestea, muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nestea jeszcze nigdy nie dodawałam do ciasta :) brzmi ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń

Print